De bergen en het binnenland - Reisverslag uit Guelmim, Marokko van Pascale - WaarBenJij.nu De bergen en het binnenland - Reisverslag uit Guelmim, Marokko van Pascale - WaarBenJij.nu

De bergen en het binnenland

Blijf op de hoogte en volg Pascale

11 Januari 2013 | Marokko, Guelmim

Hallo allemaal,

We hopen dat jullie fijne feestdagen gehad hebben en het nieuwe jaar goed begonnen zijn. Onze feestdagen waren rustig. Een glaasje bubbels, wat kleine hapjes en voor de rest genieten van de mooie dingen rondom ons. Een beetje zoals alle dagen. Wat heeft een mens meer nodig.

Sinds ons vorige verslag hebben we wat tijd in de bergen doorgebracht. In Tafraout waar een kunstenaar stenen blauw kleurde (zie ook vorig jaar) en ik mijn eerste stappen met de moto zette.

Verder het binnenland in richting Ouarzazate, met prachtige landschappen, een overnachting in de buurt van een bewoonde berg, verkopers van mineralen en ertsen aan de kant van de weg en vele andere dingen.

Over de tizi-n-tichka, met op de achtergrond de besneeuwde bergen, richting Marrakech, waar we vorig jaar ook al een paar dagen doorbrachten.

Nadien terug richting kust, Essaouira, waar het dit keer wel heel mooi weer was. Dus deze keer zijn we rustig de kust verder zuidelijk gereden en hebben we kunnen genieten van de mooie plaatsen die de eerste keer onder regen stonden. Met onderweg een wel heel avontuurlijke afdaling naar, wat we dachten, een leuke plaats om te overnachten. Maar dat bleek het uiteindelijk niet te zijn. Dus meteen omkeren en de zware piste weer terug naar boven. Maar we hebben het gehaald en ook de camper heeft het overleefd. Ook al waren we soms wel wat bang om ons huisje te beschadigen. Maar Mike is duidelijk een goede chauffeur.

Bou-Jerif hebben we niet gehaald voor nieuwjaar. Maar de vrienden waar we mee afgesproken hadden, hebben het ook niet gehaald. Toevallig kwamen we hen voor nieuwjaar weer tegen in de omgeving van Agadir. Ze waren al in Bou-Jerif geweest en waren terug op weg naar huis. En ondertussen zijn wij aangekomen in Bou-Jerif. Een fijne oase in "the middle of nowhere" met op de achtergrond een oud militair fort. Een beetje verder staat Frank, een vriendelijke, beetje zonderlinge man. Maar daarover volgende keer meer.

Mike en Pascale

• 11 Januari 2013 - 20:03

Frans:

Mooie foto's !

Doen dromen...

• 11 Januari 2013 - 20:19

Zwervende Eik:

Prachtig... geniet maar lekker voort!

• 13 Januari 2013 - 07:34

Greet:

Bedankt om ons telkens opnieuw te verrassen en mee te laten genieten. Een deugddoend vervolgd;-)

• 13 Januari 2013 - 10:47

T. Monique:

Hallo Avonturiers,

Ik ben blij dat julllie zoooooooooooooooo genieten van de reis. Prachtige foto's en een leuk verslag. En je straalt van geluk, dat is duidelijk te zien.
    Geniet in elk geval samen van al het mooie rondom U en van de zon, wij kunnen er alleen maar van dromen.

Hier is het putteke winter nu, 't vriest dag en nacht en de komende dagen mogen we sneeuw verwachten. Leuk is anders.

Nogmaals bedankt dat je even de tijd nam voor ons en ik zeg tot ........ de volgende keer.

T. Monique

• 13 Januari 2013 - 15:28

Gerd:

hey meiske,
    wij deden ooit in een bus met sneeuw de Tich-n-tichka. Ergens halverwege moest de bus terug achteruit en zijn we in een restaurantje met z'n allen rond een vuurtje beland. Lekker gezellig midden in de nacht !
    Na een 3 tal uur konden we dan toch verder.
    Gelukkig was het donker, bij het terugkeren een week later hebben we dit bij daglicht gedaan: den bibber in mijn benen en veel wrakken beneden in de ravijnen, ook van bussen ! Brrrr
    En jullie doen dat met jullie karreke, chapeau. Moet je iederdaad een goeie chauffeur voor zijn.
    Ik ben jaloers vooral op die blauwe luchten.
    Maar geen nood, nog net 3 weken en we vertrekken.
    nog veel plezier, koelte, warmte voor elkaar en fijne ontmoetingen en avonturen.
    gerd

• 13 Januari 2013 - 17:04

Marleen En Maurice:

Ook voor jullie een 'gelukkig jaar' toegewenst. Aan de foto's te zien zijn jullie algoed begonnen. Jullie zien er fantastisch uit. Hier is het eindelijk droog. Zeer koud, maar droog. Geniet nog en verras ons nog dikwijls met berichtjes

• 13 Januari 2013 - 22:41

Lutgarde:

Prachtige foto's, vooral de zonsondergang met Mike op de voorgrond!
    We volgen met plezier jullie avonturen en proberen ons in te leven. Ik neem nog even ons fotoboek van Marokko bij de hand, dan lukt het al wat beter.Onze Marokkaanse vriendin Saadia vraagt ook geregeld hoe jullie het stellen. Zij reist half februari naar haar familie in de buurt van Agadir.
    Goeie reis nog!